november 9, 2016

Za volan le dobro naspani in spočiti!

Približno 20 odstotkov prometnih nesreč po Evropi je posledica utrujenosti in zaspanosti. A temu podatku posvečamo premalo pozornosti. Kako prepoznati, da smo preutrujeni za vožnjo? In kako takrat poskrbeti za svojo varnost in varnost drugih?

Raziskave kažejo, da je največja zaspanost med 2. in 3. uro ponoči, med 6. in 7. uro zjutraj in med 16. in 17. uro popoldne. Kriva je nekakšna

Telo potrebuje dovolj spanja
Čeprav se zdi, da naše telo med spanjem počiva, nikakor ni tako. Izjemno aktivno je, med spanjem se v našem telesu izjavajo številni procesi, ki so nujni za naše normalno delovanje. Ob pomanjkanju spanja, sploh kadar je to dolgotrajneše, hitro začutimo negativne posledice – brez energije smo, razdraženi in nemirni, težko se osredotočimo … Vse te lastnosti se negativno odražajo pri našem delu, pri medosebnih odnosih in seveda tudi pri vožnji.

Za boljšo osveščenost
Zdravnica iz šentjurskega diagnostičnega centra, specialistka družinske medicine in medicine dela, športa in prometa Vesna Pekarović Džakulin poudarja, da bi utrujenost za volanom na nek način lahko primerjali tudi z vožnjo pod vplivom alkohola, a ji kljub temu dajemo premalo poudarka. Tako strokovnjaki kot širša javnost. Tako za 24. november na poligonu varne vožnje na Vranskem pripravlja strokovno srečanje, kjer bodo o tej tematiki razpravljali strokovnjaki različnih področij in povedno preverili tudi v praksi. Tako bodo lahko znanje predajali na nas, voznike. Podrobneje o vplivih utrujenosti in zaspanosti na vožnjo prisluhnite v spodnjem posnetku. Z zdravnico se je pogovarjala Anja Deučman. (AD)

 

Datoteke

Pogovor o vplivih utrujenosti na vožnjo