februar 11, 2022

Tudi številka 112 ima svoj dan

Največ klicev je bilo lani zaradi potrebe po nujni medicinski pomoči

Na današnji dan, 11. februar, obeležujemo dan številke za klic v sili, 112. V Sloveniji je uveljavljena že od leta 1997.

Po besedah Boštjana Tavčarja, vodje službe za informatiko in komunikacije na Upravi RS za zaščito in reševanje, posebnih drastičnih dogodkov lani ni bilo, kar kažejo tudi njihovi podatki. Statistika klicev je tako podobna tisti iz prejšnjih nekaj let. Prav tako se tudi po mesecih večje razlike ne opazijo, saj ni bilo večjih naravnih in drugih nesreč. Upad se je poznal le v poletnih mesecih, kar pa je pričakovano, saj so ljudje takrat večinoma na dopustu. V urah sta se pojavljala dva vrhunca, prvi nekje okrog 10. in 11. ure, in drugi, nekje okrog 16. in 17.ure.

V lanskem letu je bil tako, od 13 regijskih centrov za obveščanje v Sloveniji, najbolj obremenjen center Ljubljana, ki je prejel približno 129.000 klicev v sili. Sledili so še večji kraji, kot so Maribor, Celje, Kranj in Koper. Vseh dohodnih klicev je bilo v lanskem letu približno 524.000. Ljudje so na številko največkrat poklicali zaradi zdravstvenih težav, oziroma, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. Sledili so klici gasilcem in policiji.

Poleg klica v sili pa številka nudi tudi možnost komunikacije preko SMS sporočil. Na centrih so v letu 2021 zabeležili približno 3000 sporočil, od katerih je bilo dejanskih sporočil v sili le 481. Tavčar opozarja na veliko zlorabo pri pošiljanju sporočil, saj prejemajo mnogo nesmiselnih sporočil. Številko uporabljajmo torej le v primeru, ko smo res ogroženi.

Dobrodošla novost - aplikacija  
V tem letu si lahko obetamo tudi novost – vseevropski projekt, aplikacijo, ki bo omogočala, da bo lahko uporabnik kjerkoli po Evropi poklical na številko in dobil tistega operaterja, ki je pristojen za tisto območje. Aplikacija bo omogočala tudi prenos ključnih podatkov, kot so na primer podatki o zdravstvenem stanju, ki se ob klicu prenesejo samodejno. Posebnost je tudi posredovanje natančnega podatka o lokaciji in omogočanje video klicev. Aplikacija bo na voljo predvidoma aprila. Poleg aplikacije pa razvijajo tudi storitev alarmiranja in obveščanja ljudi preko mobilnih telefonov in drugih komunikaijskih kanalov. Namen platforme za alarmiranje je hitro in učinkovito obveščanje o primeru naravnih in ostalih nesreč.

In še zanimivost: odzivni čas operaterja naj bi bil nekaj več kot 5 sekund, 85 sekund pa naj bi ta potreboval za to, da izve vse nujne podatke, da pomaga tistemu, ki je v stiski. (KK)