junij 17, 2019

Unior: od majhne kovačnice do vseh koncev sveta

Zreški Unior praznuje 100 let. Začelo se je v skromni kovačnici, danes pa je Skupina Unior ena največjih v Sloveniji, ki 95 odstotkov proizvodov izvozi. Jubilej so v petek proslavili s predstavniki lastnikov, politike in lokalne skupnosti, včeraj so nazdravili še z zaposlenimi na kovaškem pikniku na Rogli.

Unior je lani dosegel rekorden dobiček - 12 milijonov evrov. (Foto: Štajerski val)

Rekordna prodaja in dobiček
V sto letih je Unior zrasel v eno najvidnejših podjetij ne le v Sloveniji, pač pa tudi na evropskem in svetovnem trgu. Njihove proizvode je najti po vsem svetu. V štirih od petih avtomobilov je vsaj en del, narejen v Uniorju, tudi ročno orodje, namenske stroje in odkovke izvažajo na različne kontinente. Na osrednji slovesnosti ob 100-letnici je o zgodovini, sedanjosti in prihodnosti s predsednikom uprave Darkom Hrastnikom spregovorila Anja Deučman:

 

Osrednjo slovesnost ob 100-letnici je Unior pripravil v Termah Zreče.  

Tudi o privatizaciji …

Slovesnost ob 100-letnici Uniorja sta z obiskom počastila tudi ministra za delo in gospodarstvo Ksenija Klampfer in Zdravko Počivalšek. Počivalšek je med drugim poudaril, da je prav industrija hrbtenica slovenskega gospodarstva. »Prav po zaslugi industrije in z njo povezanih storitev smo v lanskem letu dosegli 4,5-odstotno gospodarsko rast, dosegli pa smo tudi rekordno visok izvoz v zgodovini Slovenije in tudi najvišjo stopnjo zaposlenosti. Pri tem lahko rečem, da je Unior eden ključnih nosilcev gospodarskega razvoja v Sloveniji,« je dejal gospodarski minister, ki se je v svojem govoru dotaknil tudi privatizacije. »Država je namreč pomemben lastnik skupine Unior. Jasno želim sporočiti, da bomo, če bo prišlo do nadaljnjih korakov privatizacije, to naredili odgovorno in v korist podjetja in zaposlenih na prvem mestu, v korist slovenskega gospodarstva in tukajšnje regije. Za temi besedami stojim in pričakujem, da me boste pri tem podprli, če bo to potrebno. Verjamem pa, da smo v slovenski družbi prišli do tega, da je pomembno predvsem to, kakšno usodo zagotovimo podjetjem, in ne samo to, za koliko nekaj prodamo,« je še dejal Počivalšek. (AD)