Hitre diete niso pravi način hujšanja

03.01.2018

Hujšanja se je treba lotiti po pameti. Ni vse v številkah, hujšati je treba zdravo.

Novo leto je tu in z njim tudi čas za novoletne zaobljube. Ena najpogostejših je gotovo izgubiti kakšen kilogram ali dva. Ali še kakšnega več. Strokovnjaki Nacionalnega inštituta za javno zdravje ob tem dajejo nekaj nasvetov, kako zdravo hujšati.

Nihanje teže je nevarno
Marsikdo, ki se spopada s prekomerno telesno težo, se loteva hitrih diet, ki pa ponavadi nimajo pravega in predvsem dolgoročnega učinka. Ob tem slabo vplivajo na zdravje. „Pojavljajo se številne shujševalne diete, ki praviloma niso strokovno vodene. Večini je skupno, da imajo nizek energijski vnos in obljubljajo hitro hujšanje. Pri tem obstaja nevarnost, da oseba izgublja predvsem mišično maso in vodo, zelo malo maščobnega tkiva,“ razlagajo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Za tovrstne poskuse hujšanja so značilna tudi stalna nihanja telesne teže, kar lahko prav tako ogrozi zdravje. Nekatere shujševalne diete pa lahko vodijo celo do pomanjkanja posameznih hranil in posledično do bolezni ali bolezenskega stanja, kot so na primer slabokrvnost, duševne spremembe, motnje krvnega obtoka in srčnega utripa.

Zdrava, uravnotežena prehrana in telesna aktivnost
Osnovni cilj izgubljanja telesne teže je sicer jasen. Porabiti je treba več kalorij kot jih zaužijemo. A to nikakor ne pomeni, da je treba stradati. Jasno vodilo je jesti bolj zdravo in uravnoteženo prehrano in imeti redne obroke, v svoje življenje pa ob tem vnesti tudi redno telesno aktivnost. Nad odvečne kilograme je treba po besedah zdravstvenih strokovnjakov torej predvsem s spremembo življenjskega sloga. Še več nasvetov in podrobnosti o zdravem hujšanju, preberite na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje. (AD)




Štajerski val v sliki