december 18, 2020

OŠ Bistrica ob Sotli primer dobre evropske prakse

Osnovna šola Bistrica ob Sotli je dobitnica laskave evropske nagrade Jabolko kakovosti. S projektom Ukrotimo kompetence 21. stoletja so postavili mejnik pri uporabi sodobnih tehnologij pri poučevanju osnovnošolskih otrok in postali Dobra evropska praksa, ki jo priporočajo vsem evropskim šolam.

Koordinatorica projekta Ukrotimo kompetence 21. stoletja Vanja Ivačič. (Foto: OŠ Bistrica ob Sotli)

Usposobili več kot 1800 učiteljev v 75. šolah
Projekt ERASMUS+ KA2 Ukrotimo kompetence 21. stoletja je trajal tri leta, glavni koordinator je bila Osnovna šola Bistrica ob Sotli iz Slovenije, I. osnovna šola Varaždin iz Hrvaške pa je sodelovala pri projektu kot partnerska šola. V okviru projekta so projektne skupine učiteljev razvile svoje kompetence na področju sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) in se seznanile z njeno uporabo v izobraževanju. Glavni cilj tega projekta je bil usposobiti čim več učiteljev z IKT kompetencami, ki bodo postali učitelji za 21. stoletje, ciljna skupina pa so bili slovenski in hrvaški učitelji, razlaga koordinatorica projekta Vanja Ivačič.



Po besedah Ivačičeve so ekipe učiteljev, ki so aktivno sodelovale v projektu naprej motivirale vse zainteresirane učitelje in jih poučili o uporabi novih tehnologij pri delu z otroki. Preko izvajanja modulov so dosegli 1800 učiteljev, na 75 šolah v Sloveniji in na Hrvaškem. Povratne informacije so nadvse pozitivne, saj se povpraševanja po novih izvedbah še kar vrstijo. Še večji učinek so dosegli z izdajo tiskanega priročnika za učitelje, ki ga sedaj pošiljajo po knjižnicah in šolah.

 
Evropska nagrada Jabolko kakovosti potrjuje kakovostno delo OŠ Bistrica ob Sotli, ne le v slovenskem izobraževanju temveč tudi v evropskem prostoru. (Foto: OŠ Bistrica ob Sotli)

Sodobne tehnologije olajšalo poučevanje na daljavo
Posredni udeleženci tega projekta so bili tudi učenci, ki pri svojem delu uporabljajo nove tehnologije. "Izkazalo se je, da sodobna tehnologija veliko prispeva h kakovosti izobraževalnega dela. Učenci so namreč pokazali večje zanimanje za pouk podprt s sodobnimi tehnologijami in so za pouk bolj motivirani. Nova znanja pa so se kot posebej koristna izkazala v času epidemije novega koronavirusa, saj precej olajšajo izobraževanje na daljavo," razlaga Vanja Ivačič:

Rezultati projekta so bili predstavljeni tudi na konferencah CUC CARNeta v Dubrovniku in MIPRO v Opatiji ter v obliki delavnic praktično predstavljeni sosednjim šolam. Projekt Ukrotimo kompetence 21. stoletja je bil prelomen, saj so z njim postavili mejnik in postali Dobra evropska praksa, ki jo priporočajo vsem evropskim šolam. Za projekt je šola na včerajšnji virtualni prireditvi prejela nagrado Jabolko kakovosti, za kakovostno delo v slovenskem in tudi evropskem izobraževanju. Projektne aktivnosti so bile vredne slabih 60 tisoč evrov. (SP)