oktober 5, 2020

Bo kolesarska steza namesto po stari železnici mimo Jelšingrada?

Že prihodnje leto bi se lahko začela gradnja odseka kolesarske steze med Šmarjem pri Jelšah in Podplatom. Ni pa še na vrsti odsek med Šmarjem pri Jelšah in Grobelnim. Preverili smo, ali jo res načrtujejo s trase nekdanje železnice prestaviti na cesto mimo Jelšingrada.

Državna direkcija za infrastrukturo bo s kolesarskimi stezami povezala občine Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Rogaška Slatina in Rogatec. Občine so v okviru naložbe zadolžene za pridobivanje služnosti zemljišč, kjer naj bi kolesarska steza potekala. Za vse ostalo skrbi država, ki tudi financira projekt. Ker je za celotno traso na voljo omejena količina denarja, so občine morale izbrati prioritetne odseke – odseke, kjer želijo, da se kolesarske povezave najprej uredijo, pravijo na šmarski občini. Sami so se odločili, da dajo prednost odseku med Šmarjem pri Jelšah in Podplatom.

Tam so, kot nam je povedala vodja oddelka za investicije na šmarski občini Anita Reich, že pridobili soglasja vseh lastnikov zemljišč. Z direkcije za infrastrukturo so nam medtem sporočili, da za odsek med Šmarjem in Podplatom poteka izdelava projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in projekta za izvedbo. "Projekt je v okviru Dogovora za razvoj Savinjske regije predviden za črpanje kohezijskih sredstev. Če bo potrjen, se bo gradnja pričela leta 2021 ali leta 2022," še pravijo na direkciji. Ocenjen je na dober 1.622.634 evrov, končan naj bi bil leta 2023.

Ni še dorečena trasa odseka Šmarje pri Jelšah-Grobelno.

Trasa proti Grobelnem mimo Jelšingrada in čez Senovico?
Ni pa še povsem na vrsti ureditev odseka trase med Šmarjem pri Jelšah in Grobelnim. Na direkciji pričakujejo, da se je bodo lotili po letu 2023. Zdaj tam še potekajo dogovarjanja med občino in lastniki zemljišč. Trasa kolesarske steze je bila sprva načrtovana po nekdanji trasi železnice. A se zapleta pri lastnikih nekaterih zemljišč, zato se je pojavil predlog, da bi kolesarsko stezo uredili po drugi trasi. Kje točno bi bila, še ni dokončno dorečeno. Reichova pa pravi, da je govora o tem, da bi kolesarsko stezo umestili na občinsko lokalno kategorizirano cesto s Halarjevega hriba preko Senovice in mimo Jelšingrada. A poudarja, da so na občini bolj naklonjeni prvotno načrtovani trasi po stari železnici:

Nekateri opozarjajo, da cesta ni primerna za souporabo s kolesarsko stezo.

Medtem nekateri prebivalci območja, kamor bi lahko prestavili traso, opozarjajo, da cesta ne bi bila najbolj primerna. Po nekaterih neuradnih informacijah bi namreč kolesarsko stezo lahko uredili le s souporabo cestišča, torej bi jo le zarisali na cestišče. To pa je po opozorilih prebivalcev precej ozko in prometno, nekateri tamkajšnji prebivalci naj bi opozarjali še, da je cesta nepregledna in da je na njej veliko kmetijske mehanizacije.

Kako ocenjujejo varnost ceste, kjer bi kolesarska steza lahko potekala, smo vprašali direkcijo za infrastrukturo. "Kolesarska povezava lahko, skladno s Pravilnikom o kolesarskih površinah, v delu poteka tudi po maloprometnih cestah, pri čemer mora biti hitrost vozil na cesti omejena na največ 70 kilometrov na uro," so odgovorili.

Na občini medtem poudarjajo, da trase še niso določene ter da dogovori še niso zaključeni. (TMG)