marec 18, 2019

Krajani Lopate pri Celju so na nogah

V minulih dneh je zavrelo med krajani Lopate pri Celju. Zasebno transportno podjetje Pišek & HSF logistics namerava svojo dejavnost med drugim razširiti s komercialnim parkiriščem za 70 tovornjakov in bencinsko črpalko, država pa skozi naselje načrtuje obvoznico z osmimi krožišči in nov izvoz z avtoceste.

Krajani Lopate na zboru, kjer so se odločili, da bodo ustanovili civilno iniciativo. (Foto: Nik Skerbiš)

Kakšni so načrti?
Transportno podjetje Pišek & HSF logistics je lani na Lopati odprlo novo upravno stavbo s pralnico za tovornjake, skladiščnimi prostori in servisno delavnico. Podjetje, katerega lastnik je Peter Pišek, dolgoletni celjski mestni svetnik, nekdanji predsednik in aktualni podpredsednik Krajevne skupnosti Ostrožno ter predsednik Sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, bo na Lopati širilo dejavnosti in postavilo Mali logistični center Lopata (MLC Lopata), ki naj bi, kot je navedeno v predstavitvi pobude za pripravo Državnega prostorskega načrta (DPN), zadovoljil »slovenske potrebe po logističnih aktivnostih in parkiranju tovornih vozil, kot tudi tovrstne čezmejne potrebe v vseh štirih smereh in sicer iz Avstrije, Hrvaške, Italije in Madžarske«. Iz pobude je razvidno, do so na območju naselja Lopata načrtovani gradnja varovanega parkirišča s 70 parkirnimi mesti za tovornjake, bencinska črpalka, objekt za voznike tovornjakov z restavracijo in sanitarijami za približno 50 oseb, avtomatske pralnice tovornih vozil, steze za servisiranje tovornih vozil, rekreacijsko območje s športnimi igrišči in parkirišče za osebne avtomobile. Država namerava ob tem, kot je še razvidno iz pobude za pripravo DPN, skozi naselje zgraditi povezovalno cesto z osmimi novimi krožišči od MLC Lopata proti severu do lokalne ceste Lopata–Šmartno v Rožni dolini. Bila naj bi nekakšna obvoznica naselja Lopata, ki naj bi neposredno zmanjšala prometno obremenitev v naselju Lopata ter posredno na Ostrožnem, Lavi in v Celju.

Načrtovana nova prometna ureditev skozi naselje Lopata. Vir: Razvojni center Planiranje d.o.o.

Ustanovili bodo civilno iniciativo
Minuli četrtek je bila na celjski občini javna predstavitev pobude DPN. Tisti, ki so zanjo izvedeli in so se je udeležili, so izrazili nestrinjanje z načrti zasebnega investitorja in države. Krajani, ki so zaskrbljeni nad še dodatno degradacijo njihovega bivalnega okolja - naselje Lopata je namreč neposredno ob avtocesti - so se zatem v petek zbrali v prostorih Prostovoljnega gasilskega društva Lopata. Izpostavili so zaskrbljenost nad dodatnim poslabšanjem kakovosti življenja zaradi osnesnaženega zraka, hrupa in svetlobnega onesnaževanja. Kot so izpostavili, je sedanje parkirišče podjetja Pišek HSF logistics namenjeno tovornim vozilom podjetja, ki so večino časa na poti. Ob vzpostavitvi MLC Lopata pa da bo na voljo vsem tovornim vozilom v tranzitu, zato se bo število tovornih vozil na tem območju po njihovi oceni zelo povečalo. Ob tem so izpostavili tudi pomisleke glede splošne varnosti in požarne ogroženosti. MLC je namreč načrtovan na območju, kjer potekata prenosna plinovoda M2 med Rogaško Slatino in Trojanami. Na petkovem zboru so krajani sklenili, da se organizirajo v civilno iniciativo. Ta je še v fazi oblikovanja. Preko civilne iniciative bodo nato od ministrstev za okolje in prostor ter infrastrukturo zahtevali študije vpliva na okolje in zdravje ljudi ob vzpostavitvi MLC Lopata. Od drugih pristojnih inštituciji želijo pridobiti tudi odgovore na nekatera druga odprta vprašanja. Med drugim o interesu države, zakaj bi sofinancirala tovrstni logistični projekt zasebniku, medtem ko v bližini tega območja ostaja neuresničen in neizveden projekt oskrbnega centra najvišje stopnje. Kot kaže, bo na Lopati še vroče, dogajanje bomo spremljali. (UR)