februar 11, 2018

Lani več kot pol milijona klicev na številko 112

Danes je evropski dan enotne številke 112 za klic v sili. V Sloveniji smo jo začeli uporabljati leta 1997. Klice sprejemajo v 13 regijskih centrih za obveščanje. Tam poskrbijo, da lahko dobimo pomoč zdravnikov, gasilcev, veterinarjev ter gorskih, jamarskih in drugih reševalnih enot.

Klice iz krajev v naši regiji sprejemajo v Regijskem centru za obveščanje v Celju. Pokriva območje z okoli 250.000 prebivalci. V lanskem letu so operaterji sprejeli 52.471 klicev, kar jih po številu uvršča na tretje mesto v državi. (Foto: Radio Štajerski val)

Po vsej Sloveniji lani več kot 1.400 klicev na dan
Številko za klic v sili 112 uporabljajo vse članice Evropske unije in nekaj ostalih evropskih držav. Ni naključje, da je prav 11. februar mednarodni dan številke za klic v sili. Če datum zapišemo brez pik, dobimo namreč številko 112. V Sloveniji klice v sili sprejemajo v 13 regijskih centrih za obveščanje. Po zadnjih podatkih so lani operaterji skupaj sprejeli kar 519.098 telefonskih klicev na pomoč. To je več kot 1.400 klicev na dan. Ljudje so največkrat, več kot 116.158-krat, klicali, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. Gasilce so v centrih za obveščanje aktivirali skoraj 25.000-krat. Največ, 125.163 klicev, je po območju, ki ga pokriva in številu prebivalcev, prejel največji regijski center za obveščanje v Ljubljani, z 62.888 mu sledi center v Mariboru, na tretjem mestu je z 52.471 klici center v Celju, na četrtem pa kranjski regijski center za obveščanje s 46.359 klicev.

Kmalu še hitreje do pomoči
Klici v sili bodo kmalu postali še bolj učinkoviti, s povečano uporabo storitve napredne mobilne lokacije (AML). Vse več držav namreč podpira storitev, ki pri klicih z mobilnih telefonov reševalcem pomaga najti točno lokacijo klicatelja do manj kot 100 metrov natančno. Po izkušnjah namreč vsako leto kar okoli 300.000 klicateljev zaradi zdravstvenega stanja, pomanjkanja znanja ali šoka ne more natančno opredeliti svoje lokacije. Tovrstno tehnologijo trenutno podpirajo mobilne naprave z informacijskim sistemom Android, letošnjo pomlad pa naj bi jo začel uporabljati tudi Apple.

Kako poklicati oz. poslati sporočilo na 112?
V vseh državah Evropske unije lahko klic izvedemo v angleškem jeziku. Pri nas pa lahko na območju italijanske in madžarske manjšine kličemo tudi v jeziku manjšine. Gluhi in naglušni lahko na številko 112 pošljejo kratko sporočilo.

Ko pokličete na številko 112, povejte: KDO kliče, KAJ se je zgodilo, KJE se je zgodilo, KDAJ se je zgodilo, KOLIKO je ponesrečencev, kakšne so POŠKODBE, kakšne so OKOLIŠČINE na kraju nesreče (požar, nevarne snovi …), kakšno POMOČ potrebujete.

Ko pošljete besedilni klic v sili SMS: v sporočilno polje zapišite, KAJ se je zgodilo, vpišite VRSTO POMOČI, ki jo potrebujete (gasilci, reševalci, policija …), preverite podatke in pošljite sporočilo. (NS)