januar 21, 2021

V Podčetrtku se veselijo vrnitve v šolo

V devetih od dvanajstih regij prihodnji teden odpirajo osnovne šole za učence prvega triletja in vrtce. Med njimi sta tudi Savinjska in Podravska regija. Ravnateljica OŠ Podčetrtek Sonja Švajger povratek otrok v šole pozdravlja, saj na šoli ugotavljajo, da vsi učenci nimajo spodbudnega domačega okolja in so razlike med njimi vedno večje. 

Pouk tehnično brezhiben, vendar mu nekateri težko sledijo
V torek se bo začel pouk v učilnicah v prvih treh razredih osnovnih šol. Vrata bodo odprli tudi vrtci, ki zdaj nudijo le nujno varstvo, a odpiranje bo pod strogimi pogoji in v zmanjšanem obsegu. Vsi zaposleni v osnovnih šolah in vrtcih se bodo dan prej, v ponedeljek, testirali. Pouk za učence prvega triletja osnovne šole bo potekal po modelu C. Ravnateljica OŠ Podčetrtek Sonja Švajger težko pričakovano odprtje šol pozdravlja. Kot ugotavlja, večina učencev s poukom na daljavo sicer nima večjih težav, vendar pa motivacija za šolsko delo upada. "Trenutno imajo vsi naši učenci primerno opremo in urejen dostop do interneta, a to, da imajo učenci na voljo prenosnik in dostop do svetovnega spleta, še ne pomeni, da so vsi učenci sposobni slediti pouku na daljavo in to že tako dolgo. Mislim, da premalokrat poudarimo, da v osnovno šolo hodijo učenci stari od 5 do 15 let. To je ogromna starostna razlika. In otroci vsaj v prvih treh razredih potrebujejo pomoč staršev. Na starše se je v tem času prenesla velika odgovornost," izpostavlja ravnateljica. Prepričana je, da pouka, kot najpomembnejšega procesa, ni možno izvesti na daljavo.


Razlike med šolarji so zaradi neenakih pogojev šolanja vedno večje, opozarja Sonja Švajger. (Foto: Pixabay)

Učitelji prepuščeni lastni iznajdljivosti
Učitelji si po navedbah Švajgerjeve pri novem načinu poučevanja prizadevajo, da učenci podane vsebine znajo, razumejo in nenazadnje, da se pri učenju dobro počutijo. "Vendar ne gre samo za podajanje znanja. V tem času smo priča mnogo takšnim in drugačnim stiskam naših otrok. Stvari niso enostavne. Moram povedati, da smo šole v času epidemije, zelo prepuščene same sebi. Marsikatera inštitucije so v tem času zatajile, tudi informacije s strani MIZŠ so velikokrat prepozne," pravi ravnateljica in poudarja, da so učitelji v času epidemije dokazali, da so prilagodljivi in da marsikaj zmorejo.

Razlike med učenci vedno večje
In kako so se na nov način poučevanja navadili učenci? Večina učencev s poukom na daljavo po navedbah ravnateljice nima večjih težav, vendar pa motivacija za šolsko delo pada. "Na OŠ Podčetrtek se nam zdi zelo pomembno, da nismo spregledali nobenega učenca. V tem času nudimo več kot 40 učencem individualno učno pomoč – to pomeni dodatnega učitelja. Nekateri učenci ne zmorejo, se ne znajdejo, nočejo - preizkušajo nas, starše in sebe. Zavedati se moramo, da nimajo vsi učenci spodbudnega domačega okolja in razlike so zelo velike. Žal vedno večje. Je pa tudi kar nekaj takšnih učencev, ki so pozitivno presenetili in se na daljavo bolje znajdejo," ugotavlja Švajgerjeva. Na osnovi ankete o pouku na daljavo, ki so jo na šoli izvedli med učenci, pa so le ti povedali, da jim je zdaj boljše, da si lahko v neki meri sami razporejajo čas za učenje in da lahko malo dlje spijo. Si pa močno želijo vrniti v šolo.


Šolanje na daljavo ne more nadomestiti učenja v živo, je prepričana Sonja Švajger. 

V šolah nujne sistemske spremembe
Kako se bo šolanje na daljavo odražalo na kakovosti znanja, bo razkril čas. Vendar je že zdaj jasno, da posledice bodo, ocenjuje ravnateljica. Prepričana je, da pa so tako učenci kot učitelji tudi pridobili mnogo drugih izkušenj in predvsem ogromno digitalnih veščin, ki jih sicer ne bi. Pogovarjati so se začeli tudi o pomenu socializacije, o čustvih, o vrednotah, kar je zelo dobro. Ob tem opozarja na nujnost hitrih sistemskih sprememb, kot so posodobitve učnih načrtov, obvezna uvedba računalništva v predmetnik in boljša opremljenost z informacijsko tehnologijo tako šol kot učiteljev. Švajgerjeva je prepričana, da pouk v šolah mora potekati v živo. Ob upoštevanju vseh preventivnih ukrepov, upa, da se bodo tudi učenci višjih razredov v šole vrnili čim prej. (SP)