april 10, 2018

Z vlakom po polžje še dve leti

Državni projekt nadgradnje javne železniške infrastrukture na odseku Zidani Most-Celje, ki ga sofinancira Evropska unija, gre po načrtih. Malo manj so nad obsežnimi deli navdušeni potniki, ki na tej relaciji potujejo proti Ljubljani ali Mariboru. Stalnica njihovega potovanja so postale zamude vlakov. Tako bo še približno dve leti.

Obnova železniške postaje v Celju naj bi bila končana junija. (Foto: Radio Štajerski val)

Postaji v Celju in Laškem skoraj končani
Nadgradnja železniške infrastrukture na odseku Zidani Most-Celje, v dolžini 26 kilometrov, poleg obnove železniške proge obsega še nadgradnjo treh železniških postaj. V Laškem in Celju so dela skoraj končana, obnova železniške postaje v Rimskih Toplicah pa se bo začela poleti. Na relaciji Celje-Rimske Toplice bo od sredine julija tudi popolna zapora proge. Naložba na omenjem odseku, med Zidanim Mostom in Celjem, sicer predvideva tudi ukinitev petih nivojskih železniških prehodov, dveh pri postajah v Laškem in Rimskih Toplicah, tri pa na odseku Rimske Toplice- Laško. Zgradili bodo tudi nove podvoze, nekaj povezovalnih cest, nov cestni most čez Savinjo ter dobre tri kilometre in pol protihrupnih ograj. Ob tem bodo posodobili še signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave. Celjani bodo veseli novice, da naj bi prav danes za promet znova odprli podvoz pod železniško progo pri glavni pošti v Celju, ki je bil več mesecev zaradi obnove zaprt. Celotna naložba na odseku Zidani Most-Celje je sicer vredna dobrih 282 milijonov evrov, okoli 90 milijonov je zagotovila Evropska unija.

Zaradi zamud nov vozni red
19. julija bo v veljavo stopil nov vozni red, tako za potniški kot tovorni promet. Sedanji namreč zaradi zamud, do katerih prihaja zaradi gradbenih del na železniški infrastrukturi, ne ustreza več. Nov vozni red, ki je rezultat številnih dolgotrajnih usklajevanj med različnimi službami in institucijami, tudi mednarodnimi, bo imel že vračunane predvidene zamude. Potniki bodo tako lažje načrtovali pot, je pa res, da bodo potovalni časi daljši. In zakaj prihaja do zamud? Kot so pojasnili na Slovenskih železnicah, zaradi zagotavljanja varnosti potnikov in delavcev. Hitrost vlakov se namreč na odseku, kjer so gradbena dela, občutno zmanjša. Posledično se podaljša čas poti, zato zamude. Kot pravijo pristojni, bo tako še vsaj dve leti, dokler ne bodo dela v celoti končana.

Po obnovi novi hitrejši vlaki in Wi-Fi
Država ima na železniškem področju, poleg aktualnih projektov, še več smelih načrtov. Med drugim namerava do leta 2025 posodobiti oziroma prenoviti celoten železniški vozni park. Prvih 25 novih potniških garnitur naj bi se po naših tirih zapeljalo že v naslednjih dveh letih. Že letos se bodo Slovenske železnice lotile tudi prenove na področju prodaje vstopnic, izpopolniti nameravajo internetno prodajo. Številni potniki bodo veseli še ene novosti, na vlakih bodo lahko brskali po internetu, saj bodo vlaki opremljeni z Wi-Fi-jem. (NS)