september 29, 2020

Maja Pak: Zdaj je čas za Slovenijo

V letu 2020 obeležujemo 25 let, od ustanovitve Centra za promocijo turizma Slovenije (CPTS), predhodnika Slovenske turistične organizacije (STO), ki jo že drugi mandat, z vmesno prekinitvijo, vodi Slatinčanka, mag. Maja Pak. 

Maja Pak je bila naša gostja ob svetovnem dnevu turizma in 25-letnici Slovenske turistične organizacije (STO), ki jo vodi. V turizmu deluje vse od začetka svoje poslovne poti, njena prva služba je bila Zdravilišču Rogaška Slatina, nato pa jo je pot odpeljala v Ljubljano. K sodelovanju jo je povabil takratni direktor Centra za promocijo turizma oziroma prvi direktor STO Franci Križan. Maja Pak je bila v STO med drugim zadolžena tudi za področje marketinga, zdaj pa je drugi mandat njena  direktorica.
Vizija STO je v Sloveniji razvijati trajnostni turizem, skladno z Zeleno shemo slovenskega turizma, kar jim tudi odlično uspeva, kot z zadovoljstvom ugotavlja Pakova. Ponosna je, da je Slovenija že leta 2016 postala prva zelena destinacija na svetu, STO pa je bila nominirana med 5 najboljših nacionalnih turističnih organizacij na svetu, v družbi velikih, npr. Nove Zelandije, Švice idr. Kot pravi Pakova, pa so se na STO še posebej razveselili uvrstitve Slovenije izpred nekaj dni, ko je prestižni medij s področja gastronomije Slovenijo uvrstil na prvo mesto med destinacijami, ki jih je treba obiskati. To je odlična popotnica za naprej. Vse te nagrade in nominacije, ki jih je bilo v 25 letih res veliko, pričajo o pravi usmeritvi in dobrem delu STO-ja, z zadovoljstvom ugotavlja Maja Pak, ponosna na predano ekipo partnerje STO.

»STO je v 25 letih oblikovala vrsto uspešnih projektov, s katerimi je sistematično in vztrajno večala prepoznavnost na tujih trgih. Hkrati se je na svoji poti soočala s številnimi izzivi. V prvih letih je bil velik izziv postaviti Slovenijo na globalni turistični zemljevid. Drugi izziv je predstavljalo obdobje v letih po finančni krizi, ko je prišlo v letu 2013 do združitve in v letu 2015 do ponovne osamosvojitve STO, njene reorganizacije in intenzivne digitalizacije promocije. Tretji izziv smo si postavili sami. Želeli smo doseči podobo Slovenije kot trajnostne destinacije, zato smo oblikovali konkretna orodja, kot je ZELENA SHEMA, s katero pospešujemo trajnostni razvoj in krepimo znamko I FEEL SLOVENIA. Trajnost smo postavili v jedro vseh naših promocijskih in razvojnih aktivnosti, kar je prepričalo številne tuje javnosti, ki Slovenijo danes uvrščajo v vrh najbolj atraktivnih destinacij.«

Michelinove zvezdice in Evropska gastronomska regija 2021
Gastronomija je eden ključnih turističnih produktov slovenskega turizma, letos in drugo leto pa je gastronomija tudi glavna promocijska tema, saj je Slovenija pridobila tudi naziv Evropska gastronomska regija 2021. Na STO pripravljajo tudi posebno znamko za trajnostno usmerjene restavracije, ki bodo vključene v zeleno shemo, znamko Green cuisine. Več let so si prizadevali tudi za prihod Michelinovega vodnika v Slovenijo, kar jim je letos kljub koroni uspelo, in izplen zvezdic je že prvo leto bil izjemen, prav tako pa tudi publiciteta v domačih in tujih medijih, ki so se razpisali o fenomenu slovenske gastronomije.

Samo želimo si lahko, da bi kmalu spet lahko potovali. Da bi tuji gostje spet prihajali v večjem številu ter spoznavali okuse Slovenije in njene gastronomske presežke, potrjene tudi z Michelinovimi zvezdicami. 

Športniki kot izjemni ambasadorji Slovenije v svetu
Poleg gastronomije pa so izjemnega pomena za promocijo naše dežele tudi različni športni dogodki in seveda naši vrhunski športniki, ki so izjemni ambasadorji Slovenije v svetu. In ponos prebivalcev Slovenije ob dvigu zastave na različnih športnihi dogodkih odtehta vse. »Če se samo spomnimo, kako smo bili ponosni in povezani ob zadnjih športnih uspehih naših kolesarjev. Cela država se je odela v rumeno, celo znak I feel Slovenia smo za nekaj dni obarvali v rumeno. In ta ponos, ta povezanost se čuti in prepozna kot dodatna atraktivnost destinacije,« razlaga Pakova.  

»Ponos domačinov je zelo pomemben za atraktivnost destinacije ter za razvoj in promocijo turizma. Ponosni in zadovoljni domačini so tudi odlični gostitelji. In resnično uspešni smo lahko takrat, ko smo vsi ambasadorji Slovenije.«

Koronakriza STO v njenem jubilejnem letu postavlja pred številne izzive. Turizem je ena od panog, ki jo je kriza najbolj prizadela. A, kot pravi direktorica STO Maja Pak, so dobro pripravljeni na nove izzive. Takoj so se lotili kriznega komuniciranja, sprejeli blažilne ukrepe za prilagoditev turistične panoge, se usmerili na bližnje in domači trg ter v kampanji Moja Slovenija nagovorili predvsem domačega gosta. K boljši sezoni so zagotovo pripomogli tudi turistični boni, ki so se izkazali kot odličen ukrep za ponovno oživitev slovenskega turizma.

Kampanja Moja Slovenija bo zagotovo še ena v nizu uspešnih kampanj STO, ki nas bo, kot predhodne kampanje še dolgo povezovala. Vsi se še danes spomnimo znamenitih rožic, zaščitnega znaka kampanje Slovenija, moja dežela, pa blagovne znamke I feel Slovenia (Čutim Slovenijo), s katero se Slovenija še vedno aktivno predstavlja. Še več o uspešnih kampanjah STO in njeni 25-letni bilanci, pa tudi o tem, kako bomo potovali v prihodnje, pa v posnetku radijskega srečanja z direktorico STO, Majo Pak. Pogovarjala se je Greta Kokot Rajković

 

Galerija slik