september 25, 2017

Referendum večine volivcev ni spravil na volišče

Nizka, približno 20-odstotna udeležba na referendumu o zakonu o drugem tiru železniške povezave med Divačo in Koprom je pokazala, da državljani očitno ne želijo odločati o strokovnih vprašanjih in da mora optimalne rešitve poiskati vlada oziroma stroka. ZA zakon jih je glasovalo 53,46 odstotka, PROTI pa 46,54 odstotka.

Volilna udeležba na tokratne referendumu je bila med najnižjimi v zgodovini samostojne Slovenije. (Foto: RTV Slovenija)

Najslabše obiskana volišča v Šmarju pri Jelšah
Da bi zakon padel in bi torej pobudniki referenduma pod vodstvom Vilija Kovačiča uspeli, bi morala najmanj petina volilnih upravičencev, torej približno 342.000 volivcev, glasovati proti. Zakon o drugem tiru je podprla večina volivcev v skoraj vseh volilnih enotah, izjemi sta bili volilni enoti Ljubljana Center in Kranj. Najbolj prepričljivo so ga podprli v volilni enoti Ptuj. Tam se je sicer referenduma udeležilo najmanj volivcev, medtem ko je bila udeležba najvišja v volilni enoti Postojna. Med posameznimi okraji pa so zakon najbolj prepričljivo podprli v Hrastniku, medtem ko se je največ volivcev proti izreklo v Škofji Loki. Udeležba je bila med posameznimi okraji najvišja v Tolminu, najmanj volivcev pa je na volišča prišlo v Šmarju pri Jelšah.

Kovačič napovedal oceno ustavnosti zakona
Pobudnik referenduma, vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič je napovedal, da zakon o drugem tiru čaka še pobuda za oceno ustavnosti. "Projekt je neustaven, zato bomo prihodnji teden vložili pobudo za oceno ustavnosti zakona in zadevo predali Računskemu sodišču. Stroške za ta referendum pa bomo s položnicami naslovili na vse poslance, ki so glasovali za zakon." Premier Miro Cerar je sinoči ponovil, da je drugi železniški tri pomemben razvojni projekt za Slovenijo. Po njegovem prepričanju so volivci tudi z neudeležbo na referendumu pokazali, da želijo, da vlada opravi svoje delo, ki si ga je začrtala. Tistim, ki so na referendumu obkrožili proti pa je zagotovil, da drugi tir ne bo novi Teš 6, saj da projekt vodijo transparentno. (BF)