avgust 2, 2018

Novosti ob Šmarsko-virštanjski vinski cesti

Razvojna agencija Sotla bo v naslednjih dveh letih in pol s slovensko-hrvaškimi partnerji sooblikovala novo turistično -vinsko destinacijo, z nadgradnjo ponudbe vinskih cest bo predstavljala kulturno dediščino Slovenije in Hrvaške.

Na Tinskem bodo dobili nov turistomat s promocijsko vsebino destinacije.

Poudarek na dediščini vinarstva in vinogradništva
Projekt čezmejnega sodelovanja Slovenije in Hrvaške “In cultura veritas”, ki ga vodi Zagrebška županija, je na javnem pozivu Programa sodelovanja Interreg V-A Slovenija-Hrvatska pridobil dober milijon evrov za uresničitev skupnih ciljev nove destinacije. Od tega bodo partnerji skupaj pridobili dobrih 850 tisoč evrov iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Po besedah Anite Čebular, vodje projektov na razvojni agenciji Sotla, v projektu sodeluje šest partnerjev, trije z vsake strani meje. „Ob vodilnem partnerju v projektu sta v projekt vključena še dva partnerja s Hrvaške: Muzejski dokumentacijski center in Združenje hrvaških potovalnih agencij, na slovenski strani pa ob Razvojni agenciji Sotla v projektu sodelujeta še občina Šmarje pri Jelšah in mariborska enota Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije,“ razlaga Čebularjeva in dodaja, da bo nova destinacija povezovala štiri vinske ceste, in sicer šmarsko-virštanjsko (VTC 10) na slovenski ter plešivičko, zelinsko in samoborsko na hrvaški strani. Zato bodo po besedah Čebularjeve tudi vsebine imele poudarek na dediščini vinarstva in vinogradništva, tako bodo v projektu organizirane vinske razstave v muzejih, degustacije v objektih kulturne dediščine in podobno.

Nadgradnja Šmarske vinske kleti, novi turistomati
Projekt bo pomemben doprinos za celotno šmarsko-virštanjsko vinsko turistično cesto, predvsem šmarska občina bo z njim veliko pridobila. “Občina bo uredila objekt Skazove hiše in dodatno opremila Šmarsko vinsko klet, vzpostavila bo štiri točke, kjer bodo nameščene pametne klopi in turistomati s promocijsko vsebino destinacije, in sicer na Sladki Gori, Tinskem, v Lembergu in Šmarju pri Jelšah. Razvojna agencija Sotla bo skrbela za dodatne promocijske aktivnosti doma in v tujini, nadgradnjo znanj obstoječih ponudnikov ob vinski cesti in sodelovala pri vzpostavljanju novih produktov,“ razlaga Čebularjeva in dodaja, da bo velik doprinos čezmejni destinaciji celovita digitalizacija ponudbe, za katero je Zagrebška županija predvidela skoraj 200 tisoč evrov. Čebularjeva verjame, da bodo z načrtovanimi aktivnostmi in storitvami presegli meje vinskih cest, jih povezali v eno destinacijo in tako na to območje privabili še več obiskovalcev. (SP)