Štajerska avtocesta preobremenjena, druge oblike prometa prešibke

03.02.2017

Na štajerski avtocesti vsak dan naštejejo okoli 30.000 avtomobilov. (Foto: Dars)

Če se na delo vozite v Ljubljano, poznate gnečo, ki se vsako jutro nabere na avtocesti proti prestolnici, in gnečo, ki vas spremlja na poti domov v popoldanski prometni konici. Če ne vozite sami, pa vam zagotovo niso tuji niti prenatrpani in počasni vlaki.

30.000 osebnih avtomobilov dnevno
Na poti do slovenskega glavnega mesta je največ dnevnih migrantov, ki se na delo v prestolnico vozijo zaradi slabših zaposlitvenih možnosti v Vzhodni in Severovzhodni Sloveniji, pri čemer iz povprečja močno štrli obubožano mariborsko gospodarstvo. Po poročanju spletnega portala MMC prometni števci vsak dan na štajerski avtocesti zabeležijo okoli 30.000 osebnih avtomobilov.

Številni dnevni migranti se na delo vozijo skupaj, svoje avtomobile pa, če niso iz istega kraja, puščajo na poti. Le na osrednjem odseku štajerske avtoceste so tako našteli 410 avtomobilov, ki so bili parkirani na črnih parkiriščih ob priključkih. Številni avtomobile puščajo tudi na parkiriščih trgovin ali nakupovalnih središč. Nekateri dnevni migranti pa prevoz ponujajo tudi na raznih spletnih mestih. Vendar o tem neradi govorijo, saj se bojijo, da bodo izgubili potne stroške.

Grem z vlakom?
Že res, da je javni prevoz bolj prijazen do okolja in da lahko z njim potujemo bolj sproščeno, vendar mora biti pri vsakodnevnih poteh zanesljiv. Pot od Maribora do Ljubljane z avtomobilom traja dobro uro. Ista pot z vlakom od dve do tri ure, če vlaki ne zamujajo, zamude pa niso redkost. Na vlake Slovenskih železnic med štajersko prestolnico in glavnim mestom letno sede 134.000 potnikov. Največ je dijakov in študentov ter ljudi, ki se z vlakom peljejo v službo. Vendar dnevno to pomeni le približno 367 potnikov.

Ob nezanesljivih železniških povezavah, ki jim infrastruktura ne omogoča optimalnega delovanja, je glavna pot torej štajerska avtocesta. Dejstvo pa je, da je močno obremenjena, ne le zaradi tisočih osebnih avtomobilov, ki jo dnevno prevozijo, temveč tudi zaradi tovornega prometa, ki poteka po njej. Vsaka nekoliko večja prometna nesreča tako pomeni prometni kaos in kolaps. (MMC, TMG)




Štajerski val v sliki