Skrivnosti vlakcev smrti

14.07.2018

Če želite kar se da hitro vožnjo, v zabaviščnem parku ne bodite prezgodnji.

Na svetu je približno 4.400 vlakcev smrti, ki iz leta v leto dobivajo več presežnikov – postajajo najhitrejši, največji, najbolj drzni … Kaj vse vpliva na njihovo hitrost in na kaj vse so pozorni ljudje, ki oblikujejo adrenalinske konstrukcije?

Z adrenalinskimi vožnjami začeli Rusi
Predhodniki vlakcev smrti segajo v 17. stoletje, ko so v Rusiji pripravili večmetrske ledene klančine z naklonom 50 stopinj, ki so jih podprli z lesenimi stebri, in se nato po njih spustili s sanmi. Leta in želja ljudi po adrenalinskih dogodivščinah so prinesla jeklene konstrukcije, ki so postajale vse bolj drzne. Danes v zabaviščnih parkih že klasična proga v obliki zanke je bila prvič zgrajena leta 1846 v Franciji.

Vožnja ni najbolj vznemirljiv del izkušnje
Nekaj minut pred začetkom vožnje, takoj ko sedete na vlakec smrti in se pripnete, je bolj vznemirljivih kot vožnja sama, zatrjujejo tisti, ki skrbijo za razburljivost vlakcev smrti. Takrat se nam namreč zazdi, da smo ujeti, da bomo morali prestati preizkušnjo, ki je pred nami. Dejanska vožnja z vlakcem smrti nam ponudi le 80 odstotkov takšnega vznemirjena.

Za vlakec smrti potrebnih več let
Oblikovanje in gradnja vlakca smrti trajata od dve do pet let. V tem času snovalci seveda tudi preizkusijo varnost naprave. Pri tovrstnih testih uporabijo lutke, ki jih napolnijo z vodo, ali vreče peska. S tem, ko jih bolj ali manj napolnijo, lahko namreč preverjajo tudi, kako bo vlak reagiral pri potnikih z različno težo.

Tudi barva je pomembna
Programska oprema, izdelava konstrukcije in meritve energije niso tako učinkovite brez ustreznega nanosa barve. Jekleni vlak smrti lahko upočasni predebel barvni nanos na tirnicah, ki poveča upor med kolesi in tiri. Najhitrejše vlakce prepoznate po sivih praskah, ki jih pustijo na tirnicah. Oblika proge vlakca smrti je tako namenjena predvsem temu, da pritegne obiskovalce k temu, da sedejo nanj. Pripomore pa tudi k prepoznavnosti, ki pri ljudeh zbuja radovednost.

Bolj drzni na vlak smrti popoldne
Če želite kar se da hitro vožnjo, se v zabaviščni park odpravite popoldne. Vlak smrti je namreč lahko počasnejši zjutraj, ko je bolj hladno. Kolesa takrat še niso topla in ležaji se šele ogrevajo. Prav tako naj vas ne premamijo novosti – čisto novi vlakci so počasnejši. Ker je pri njih vse še precej trdno in tesno, pogosto celo obstanejo na progi. Vzdrževalci zatrjujejo, da te naprave niso pokvarjene, samo neutečene. (TMG, vir: MentalFloss)




Štajerski val v sliki