maj 25, 2020

Nov način dela: izkušnje zobozdravnikov različne

Dobra dva tedna so znova odprte tudi zobozdravstvene ambulante, a le za tiste paciente, ki so sicer zdravi in ne kažejo znakov okužbe zgornjih dihal. Tudi v zobozdravstvu delo poteka pod strogimi zaščitnimi ukrepi. Med drugim smo preverili, kako se znajdejo zobozdravniki in ali je med pacienti kaj slabe volje.

Način dela se je zaradi novega koronavirusa spremenil tudi v zobozdravstvu. (Fotografija je simbolična.)

Nekateri pacienti potrpežljivi, drugi ne
Zobozdravstveno osebje mora pri svojem delu upoštevati stroga pravila. Zaposleni morajo nostiti zaščitni plašč oziroma pokrivalo in zaščitni vizir ali očala. Ordinacijo je treba po obravnavi vsakega pacienta očistiti, razkužiti in prezračiti. Kako se je bilo navaditi na nove pogoje dela, smo povprašali zobozdravnika Nenada Mehleta, ki ima ordinacijo v Rogaški Slatini:



Da je delo zaradi dodatne zaščitne opreme bolj naporno, pa pravi vodja programa zobozdravstvene dejavnosti v Zdravstvenem domu Celje Jerica Kovač. Na vprašanje, kaj je pri novem načinu dela najtežje, pa odgovarja: »Delo je močno upočasnjeno, veliko telefonskih klicev, na katere se zaradi uporabe zaščitne opreme ne moremo javiti. Za kolikor toliko normalno delo bi bila nujno potrebna administrativna pomoč.« Na nov način zobozdravstvene obravnave so se morali privaditi tudi pacienti. Pa razumejo situacijo? Kovačeva iz ZD Celje pravi, da večinoma jo, razen po telefonu, a da opažajo, da so z vsakim dnem manj potrpežljivi. Medtem pa Mehle pravi drugače:



Pri posamezni obravnavi naredijo več
Zobozdravniki lahko na dan po novem obravnavajo le 7 pacientov, kar pomeni, da se bodo čakalne dobe podaljšale. Kovačeva pravi, da bodo odpadle termine uspeli nadoknaditi v daljšem časovnem obdobju, da pa jih pri tem skrbijo pritiski pacientov na daljši rok, poleg tega, da je težko obvladovati administrativne in komunikacijske pritiske. Da bodo na dolgi rok nadoknadili odpadle termine, pravi tudi zobozdravnik Nenad Mehle. Ob tem dodaja, da sedaj, ko obravnavajo manj pacientov, pri posamezniku naenkrat naredijo več:



Vodja programa zobozdravstvene dejavnosti v Zdravstvenem domu Celje Jerica Kovač sicer meni, da zaradi daljšega čakanja na termin pri zobozdravniku pri tistih, ki vsakodnevno skrbjo za ustno higieno, ne bi smelo priti do večjih poslabšanj. (NS)