januar 6, 2021

V Rogaški lani 50 % gostov manj kot leta 2019

Rogaška Slatina je že stoletja povezana s turizmom. Lani je dejavnost dodobra zamajal koronavirus, vplivi dogajanja v letu 2020 bodo v turizmu vidni še okoli pet let. Kakšne posledice beležijo zdaj, ob vstopu v novo leto?

Spomladanskemu zaprtju hotelov je po dokaj uspešnem poletju sledilo jesensko, ki še traja. (Foto: Štajerski val)

Lani je občino Rogaško Slatina obiskalo za 50 odstotkov manj gostov kot leto prej. Število nočitev je lani v primerjavi z letom 2019 upadlo za 60 odstotkov. To je, kot pravi direktor Javnega zavoda za turizem in kulturo Rogaška Slatina Dino Markovinovič, posledica zaprtja prenočitvenih zmogljivosti spomladi in jeseni. Kot je znano, hoteli tudi v novem letu še ne smejo sprejemati gostov. So pa bili, kot dodaja direktor, zadovoljni z meseci, ko so hoteli lahko sprejeli goste, zlasti s poletnimi:

Zato Markovinovič pozdravlja odločitev vlade, da podaljša turistične bone.

Novembra in decembra je bila minula leta dobra obiskanost
Ob tem pravi, da se Rogaška Slatina ponaša z nesezonskostjo – torej skozi vse leto beleži približno enako število gostov in nočitev. A novembra in decembra navadno pride več obiskovalcev, zato je zaprtje, ki še vedno traja, povzročilo kar nekaj težav turističnim delavcem v Rogaški. Hotelirje in druge, ki delajo v turizmu, trenutno najbolj skrbi negotovost, povezana s ponovnim odpiranjem namestitvenih obratov:

Napovedi namreč kažejo, da bo turizem po letu 2020 okreval več let. Rogaška Slatina pa je ob tem v turizmu zelo odvisna tudi od tujih tržišč, ki so močno podvržena številnim ukrepom. Tako v novem letu po besedah Dina Markovinoviča pričakujejo …

Od tega pa, kot poudarja Markovinovič, niso odvisni le hotelirji, ampak tudi denimo gostinci in trgovci. Zato si želi, da se čim prej vrnejo v stare tirnice. A dodaja, da bodo morali v prihodnje v Rogaški Slatini in širše v Sloveniji destinacije graditi tako, da bodo veljale za zelene in varne. V slatinsko strategijo, ki velja do leta 2027, to ne bo prineslo večjih sprememb, še pravi Dino Markovinovič. Bodo pa morali ob zastavljenih poiskati tudi nove možnosti za promocijo in ustvariti nove turistične produkte, ki bodo privabili goste, ki jih prej tam ni bilo ter ki zdaj tja ne morejo. (TMG)