september 18, 2021

Evropski nagradi za inovativno poučevanje v Celje in Bistrico ob Sotli

Gimnazija Celje - Center in OŠ Bistrica ob Sotli sta postali dve izmed štirih slovenskih prejemnic Evropske nagrade za inovativno poučevanje. Celjska gimnazija je nagrado prejela za Erasmus+ projekt Uvajanje inovativnih učnih okolij, bistriška šola pa za projekt Ukrotimo kompetence 21. stoletja.

Udeleženci Erasmus + Gimnazije Celje – Center na Finskem septembra 2021 (Foto: arhiv GCC)

Evropska nagrada za inovativno poučevanje se na pobudo Evropske komisije v letu 2021 podeljuje prvič. Cilji nagrade so počastiti dosežke učiteljev in šol ter izraziti priznanje za njihovo delo, opredeliti in spodbujati izjemne prakse poučevanja in učenja ter poudariti pomen programa Erasmus + za evropsko sodelovanje učiteljev in vzpostavitev evropskega izobraževalnega prostora. V kategoriji splošnih srednjih šol je nagrado, ki je bila letos osredotočena na učenje na daljavo in kombinirano učenje, prejela Gimnazija Celje – Center (GCC), za  Erasmus+ Uvajanje inovativnih učnih okolij, ki so ga na šoli v sodelovanju s partnerji iz Nemčije, Španije, Portugalske, Finske in Madžarske izvajali med leti 2017 in 2019.
Utrinki projekta mobilnosti na Finskem.  (Foto: arhiv GCC)

Projekt GCC je bil po navedbah ravnatelja Gregorja Deleje namenjen raziskovanju širših učnih okolij, zlasti učnim aktivnostim in projektom, ki podpirajo sodelovalno in izkustveno učenje in ki jih šole pripravljajo v sodelovanju s partnerskimi organizacijami iz lokalnega, nacionalnega in mednarodnega prostora. Eden najvidnejših rezultatov tega projekta je bila velika razstava o matematiki, ki so jo v Celju pripravili v sodelovanju z muzejem Mathematikum iz Gießna in Otroškim muzejem Hermanov Brlog v Muzeju novejše zgodovine Celje, razlaga Deleja. Izpostavlja, da so s projektom pomembno posegli tudi v področje organizacije dela na šoli, konceptov domačega in projektno-raziskovalnega dela, ki je podprlo nadgradnjo obstoječih in pripravo novih interdisciplinarnih tematskih sklopov na področju izbirnih predmetov za dijake gimnazijskih programov. Ob tem pa je projekt tudi dodatno podprl prizadevanja šole za večje povezovanje med formalnim in neformalnim izobraževanjem.

Udeleženci projekta mobilnosti Gimnazije Celje – Center na Finskem. (Foto: arhiv GCC)

Med osnovnimi šolami pa se je visokega evropskega priznanja za inovativno poučevanje razveselila OŠ Bistrica ob Sotli, za projekt Ukrotimo kompetence 21. stoletja. Podrobnosti o rezultatih projekta, ki je segel tudi izven naših meja, je ravnatelj Bogomir Marčinković predstavil v pogovoru s Katjo Žolgar, prisluhnite jima v spodnjem posnetku.