januar 10, 2024

Kolesarsko stezo ogroža plaz, gradnjo delno ustavila tudi inšpekcija

Pri gradnji daljinske kolesarske steze Šmarje pri Jelšah–Rogaška Slatina–Rogatec se je na delu med Podplatom in Tekačevim, v Kamni Gorci, sprožil zemeljski plaz. Ob tem je pri gradnji steze še ena težava, vodja nadzora je odredil zaustavitev del na kamnitih zložbah.

Kolesarsko stezo gradijo ob glavni cesti, plazečo zemljino so zavarovali, plaz bodo sanirali. (Foto: Štajerski val)

Plaz je že zavarovan
Po informacijah Občine Rogaška Slatina je izvajalec, celjski VOC, skupaj z Direkcijo RS za infrastrukturo, ki je investitor projekta gradnje daljinske kolesarske povezave, plaz že zavaroval ter ga redno nadzira. »Izvajalec je na podlagi navodil geomehanikov in nadzora začasno uredil odvodnjavanje območja plazu ter prekritje razpok s folijo, na kamnito zložbo pa izvedel reperje (stalne višinske točke), kjer tedensko odčitava morebitne pomike, ki jih doslej ni bilo,« piše na spletni strani občine. Ob tem dodajajo, da je direkcija že naročila izdelavo projekta sanacije plazu.

Daljinsko kolesarsko povezavo Šentjur-Šmarje pri Jelšah-Rogaška Slatina-Rogatec gradijo VOC Celje kot vodilni partner ter partnerja Kolektor CPG in Kit-ak gradnje. (Foto: Štajerski val) 

Delno neutrezna kamnina
Plaz je na hribu nad glavno cesto ter nastajajočo novo kolesarsko stezo. Ob njej so zgradili več kamnitih zložb – tudi pri tem so težave. Podjetje Kit-ak gradnje naj bi vgradilo delno neustrezno kamnino. Kot so nam sporočili iz direkcije za infrastrukturo, je vodja nadzora na podlagi inšpekcijske odločbe odredil zaustavitev del na kamnitih zložbah ter od izvajalca zahteval pripravo predloga za sanacijo. Doslej, kot dodajajo, ga še ni predložil. »Vsekakor bo sanacija in stroški le-te v celoti bremenili izvajalca,« ob tem pravijo na direkciji. 

Z Inšpektorata RS za infrastukturo so nam o nepravilnostih poslali naslednjo obrazložitev: "Predmet inšpekcijskega nadzora je gradnja kamnitih zložb v sklopu gradnje kolesarske povezave. Med drugim je bilo ugotovljeno, da se v kamnite zložbe vgrajeni kamni površinsko luščijo, pri nekaterih je bila opazna globlja razpokanost kot posledica tektonskih poškodb, manj ugodne mineralne sestave ter preperelosti. Opravljena je bila zunanja kontrola kakovosti vgrajenega materiala, s katero je bilo ugotovljeno, da nekateri kamniti elementi ne izpolnjujejo bistvene zahteve - mehanske odpornosti na spremenljive vplive, to je na toplotne vplive in zmrzovanje. Zato je izdana odločba o prepovedi nadaljevanja vgrajevanja kamnine, ki ni heterogena."

Kit-ak: o rušenju ali nadomestitvi kamnitih zložb ni bilo govora 
Iz podjetja Kit-ak so na naša vprašanja glede očitanih nepravilnosti odgovorili: "Iz zapisnikov operativnih sestankov ne izhaja, da bi vodja nadzora odredil zaustavitev del na kamnitih zložbah pri gradnji kolesarske steze med Šmarjem in Rogaško, gradnja kamnitih zložb poteka po predvideni časovnici. Odločba Inšpektorata za ceste navaja prepoved gradnje kamnitih zložb iz heterogene kamnine iz pridobivalnega prostora kamnolom Vundušek Jožef Žolger, ne prepoveduje pa gradnje kamnitih zložb iz homogene kamnine pridobljene iz istega kamnoloma. Takšno mnenje je v svojem strokovnem poročilu podal tudi izvajalec zunanje kontrole kakovosti, pooblaščen s strani investitorja."

Dodajajo še, da do sedaj ni bilo govora o kakršnemkoli rušenju in nadomestitvi kamnitih zložb, ne v celoti, kakor tudi ne delno. "To namreč ni potrebno, ker težnostni oporni zidovi niso stabilnostno ogroženi, varnost objektov ni ogrožena, bistvenih poškodb po zmrzovanju pa ni zaznanih, kar izhaja iz predhodno omenjenega poročila zunanje kontrole kakovosti. Prav tako je v tem poročilu pojasnjeno dejstvo, in sicer, da se kamnite zložbe izvajajo z naravnim neobdelanim kamnom, praviloma iz lokalnega okolja, zato so pri tovrstnih objektih blažji erozijski procesi pričakovani, kar se je upoštevalo pri projektiranju in razpisnih pogojih investitorja. Torej se projekt iz naslova gradnje kamnitih zložb ne bo zamaknil," so še zapisali v podjetju, kjer še pravijo, da je v zadnjem zapisniku operativnega sestanka za pripravo tehnologije sanacije, če bo ta potrebna, naveden rok 8. marec.
   

Kamnite zložbe naj bi bile delno neutrezne. (Foto: Štajerski val)

Na Šentjurskem nekaj težav z zemljišči
Gre sicer za daljinsko kolesarsko povezavo, ki bo povezala Žalec in Rogatec. Nekaj težav je tudi pri gradnji kolesarske steze na območju občine Šentjur. Večina je že asfaltirana, nekaj posameznih odsekov pa še ne. Na Direkciji RS za infrastrukturo ob tem razlagajo: »Nekateri lastniki zemljišč si ob sklepanju služnostnih pogodb niso pravilno predstavljali posega oziroma končne ureditve kolesarske povezave. Teh ni veliko. Vse takšne težave rešujemo sproti, med gradnjo, skupaj z lastniki in občinami, ki so lastnike komunicirale pred pričetkom gradnje«. (AD)