februar 15, 2023

Mednarodna presoja kakovosti na Šolskem centru Rogaška Slatina

Z razvojem kakovosti šole se na Šolskem centru Rogaška Slatina (ŠCRS) načrtno in sistematično ukvarjajo že od 2008, v šolskem letu 2022/23 pa so bili povabljeni, da se pridružijo projektu EQAVET. Gre za evropsko mrežo šol in inštitucij s področja vzgoje in izobraževanja, ki pri svojem delu sledijo evropskim kazalnikom in standardom kakovosti.

Ekipa mednarodnih presojevalcev na Šolskem centru Rogaška Slatina

Kaj je kakovost, kaj je kakovostna šola?
Na ti dve vprašanji je nemogoče odgovoriti enoznačno. Na Šolskem centru Rogaška Slatina (ŠCRS) se tega dobro zavedajo in izhajajo iz tega, da so »glavni« presojevalci dijaki, ki morajo biti zadovoljni z znanjem in spretnostmi, ki si jih pridobijo skozi učni proces, in s priložnostmi za širši osebnostni razvoj, ki jih ponuja šola. Poleg dijakov kakovost šole močno občutijo tudi starši in zaposleni, zato prav te skupine ljudi ŠCRS na dve leti vključuje v raziskavo Šolski barometer, ki preverja zadovoljstvo uporabnikov s šolo. Podatke, ki jih pridobijo z raziskavo, temeljito analizirajo in na tej osnovi načrtujejo nadaljnje izboljšave.

»Glavni presojevalci kakovosti šole so dijaki, ki morajo biti zadovoljni z znanjem in spretnostmi, ki si jih pridobijo skozi učni proces, in s priložnostmi za širši osebnostni razvoj, ki jih ponuja šola. Prav tako tudi starši in zaposleni, zato na ŠCRS vse tri skupine na dve leti sodelujejo v raziskavi Šolski barometer.«

Od letos tudi sodelovanje v mednarodni presoji
To dobro prakso so na ŠCRS letos nadgradili še s sodelovanjem pri mednarodni presoji kakovosti. Najprej so na ŠCRS v oktobru 2022 gostili presojevalce in opazovalce iz Slovenije, Hrvaške, Estonije in Finske, ki so pregledali vrsto strateških dokumentov šole in izvedli intervjuje z dijaki, starši, zaposlenimi, bivšimi dijaki, člani šolskega tima za kakovost in vodstvom šole. Presojevalci so pregledali 12 področij delovanja šole in prav v teh dneh je ŠCRS prejel končno poročilo.

»Z izsledki poročila smo zelo zadovoljni, saj so presojevalci v njem izpostavili marsikatero dobro rešitev, ki jo živimo na šoli, so pa zelo pronicljivo odkrili tudi področja, ki bi jih lahko razvili še bolj poglobljeno. Eno takih področij je organizacija prakse pri delodajalcih v programu tehnik optik, toplo pa so nam priporočili tudi nadaljnji razvoj formativnega spremljanja v vseh programih,« je izjavila ravnateljica ŠCRS mag. Dubravka Berc Prah.

Strokovna delavka šole Klavdija Zver se je znotraj projekta usposobila za mednarodno presojevalko, kar je prav tako velika pridobitev za ŠCRS. »To, da smo dobili vpogled v delovanje nam primerljive šole iz Estonije, je dragocena izkušnja. Seznanili smo se z njihovi dobrimi praksami in določene zadeve bomo lahko prenesli tudi k nam,« je po presoji povedala Klavdija Zver. Več informacij najdete TUKAJ.


Naročena vsebina