Začela se je obnova proge Zidani Most-Celje

31.01.2017

V sklopu nadgradnje železniške proge Zidani Most-Celje bodo posodobitev deležne tudi železniške postaje v Celju, Laškem in Rimskih Toplicah.

Težko pričakovana nadgradnja železniške trase Zidani Most-Celje prinaša obnovo skoraj devetindvajsetih kilometrov prog. Poleg posodobljene železniške infrastrukture bo omogočila večjo varnost in urejenost železniškega prometa. 

Konec ozkih grl
Po 170 letih odkar je v Knežje mesto pripeljal prvi vlak, se obeta obsežnejša modernizacija železniške infrastrukture na trasi Zidani Most-Celje. V sklopu projekta bodo poleg proge, obnove deležne tudi tri železniške postaje, v Celju, Laškem in Rimskih Toplicah. Kot je na današnji priložnostni slovesnosti v Celju poudaril premier Miro Cerar gre za naložbo izjemnega pomena, ki bo ne le omogočila boljšo pretočnost železniškega prometa in odpravila ozka grla, pomembno bo prispevala tudi k varnosti ljudi, ki živijo ob progi. Nadgradnja železniške trase namreč predvideva ukinitev več nivojskih prehodov, gradnjo nadhodov in podhodov. „Z možnostjo večjega pretovora bodo Slovenske železnice izboljšale konkurenčnost, omogočili bomo razvoj in boljšo povezanost slovenskega gospodarstva, zmanjšale pa se bodo tudi emisije toplogrednih plinov,“ je povedal Cerar. Naložba v nadgradnjo železniške infrastrukture je vredna 282 milijonov evrov, od tega bo dobrih 90 milijonov prispevala Evropska Unija. Dela naj bi bila končana leta 2020.

V teku številni železniški projekti
„Nadgradnja železniške proge Zidani Most-Celje je del našega načrta, s katerim želimo gospodarstvu omogočiti modernizirano železniško infrastrukturo,“ je ob začetku del v Celju poudaril minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Ob tem je dodal, da Slovenija potrebuje tudi učinkovitejši javni potniški promet. Projekti na železniški infrastrukturi so po njegovih besedah v polnem teku: „Kar nekaj projektov smo že uspešno zaključili. Pred nami je še celovita prenova odseka Maribor-Šentilj in vozlišča Pragersko, nadgradnja železniške proge Poljčane-Slovenska Bistrica, gradimo železniško progo Kočevje-Ljubljana, delamo pa tudi na izvlečnem tiru na progi Divača-Koper, kjer konec leta pričakujemo začetek gradnje drugega tira.“ (NS)




Štajerski val v sliki