februar 5, 2022

Na tirih že novi vlaki, na postajah kmalu kartomati

Tudi za Slovenskimi železnicami sta skoraj dve leti močno spremenjenega načina delovanja, ki ga diktira novi koronavirus. Pozanimali smo se, kako se spoprijemajo z ukrepi in s kakšnimi novostmi so se podajali v to leto.

Slovenske železnice so dočakale nove vlake. (Foto: Slovenske železnice)

Če je bil v prvem letu pojava virusa v Sloveniji potniški promet večinoma v mirovanju, pa je lansko leto omogočilo nekaj, sicer še vedno okrnjenega prometa. V letu 2020 je zaradi zaprtja po podatkih Slovenskih železnic število potnikov upadlo s 13 na 8 milijonov. Direktorica potniškega prometa Slovenskih železnic Darja Kocjan pravi, da tudi letos opažajo, da ljudje več delajo od doma:

Slovenske železnice so v minulih mesecih prilagajale ukrepe na vlakih. Po trenutnih prilagoditvah morajo potniki izpolnjevati pogoj PCT, nositi obrazno zaščitno masko, zasedena smejo biti vsa sediša, stojišča pa so označena.

V novo leto z novimi vlaki
Celotno minulo leto smo lahko spremljali dobavo novih dizelskih in elektromotornih enopodnih vlakov švicarskega podjetja Stadler, ki so počasi prihajali v državo. Sredi minulega meseca pa je po slovenskih tirih zapeljal še dvonadstropni elektromotorni vlak KISS, ki je prvi dvopodnež v kolekciji Slovenskih železnic. Novost potnikom prinaša višjo kakovost potovanja, pravi Kocjanova:

Dodaja:

Novih dvonadstropnih vlakov je deset, 13 je elektromotornih enonadstropnih, šest pa je dizelskih - skupno torej 29 novih vlakov. Do konca prihodnjega leta jih pričakujejo še 23. Vpeljava novih vlakov pa pomeni tudi upokojitev nekaterih starih kompozicij:

V celoti te serije namreč ne bo mogoče upokojiti, saj z novimi vlaki ne bi mogli pokriti vrzeli. Zaradi potreb bo tako v tej pomladi izpeljan še en razpis, in sicer za dodatnih 20 vlakov. Večinoma naj bi šlo ravno za vlake, ki vozijo po neelktrificiranih prograh, kot so Grobelno-Imeno in Celje-Velenje. Do leta 2024 bo v lasti Slovenskih železnic tako 72 novih kompozicij.

Kartomati na večini naših železniških postaj
Še ena novost, ki jo leto 2022 prinaša na - oziroma bolje rečeno ob - železniške tire, pa so kartomati. Z njimi bodo potniki lahko:

V krajih Savinjske regije jih bo postavljenih kar nekaj. Dva bosta v Celju, po eden pa v Dolgi Gori, Grobelnem, Laškem, Poljčanah, Polzeli, Ponikvi, Podčetrtku, Radečah, Rimskih Toplicah, Rogaški Slatini, Rogatcu, Slovenski Bistrici, Šentjurju, Šmarju pri Jelšah, Šmartnem ob Paki, Šoštanju, Štorah, Tekačevem, Velenju, Zidanem Mostu in Žalcu.

Kmalu nove delavske vozovnice? 
Že več kot leto dni se lahko upokojenci po slovenskih tirih vozijo brezplačno, prav tako subvencionirana vozovnica "Slovenija" dijakom in študentom omogoča neomejeno potovanje po reginonalnih linijah po vsej državi. Kocjanova pravi, da so z zanimanjem državljanov zadovoljni. Po podatkih ministrstva za infrastrukturo iz minulega januarja upokojensko vozovnico uporablja 50.650 oseb, od tega 1.399 v Savinjski regiji. Subvecnionirano vozovnico ima 50.650 dijakov in študentov, od tega 7.957 iz Savinjske regije. So nam pa z ministrstva sporočili tudi, da razmišljajo o prenovi t. i. delavskih vozovnic, predvsem v smeri ugodnejših terminskih vozovnic oz. ugodnejših vozovnic "Slovenija".

Sogovornico Darjo Kocjan smo za konec povprašali tudi, zakaj je potrebno na vozlišču Zidani Most potnikom na relaciji Maribor-Ljubljana tako pogosto prestopati:

Dodaja še, da bodo ravno novi vlaki omogočali razširitev ponudbe in kakšno dodatno direktno lokalno linijo. (ViP)